Od Gennina
Shintenshin no Jutsu
Jutsu zwane także "Mind transfer". Technika ta polega na wejściu w ciało przeciwnika i zawładnięcie nim. Technika ma sporo wad. Jedną z nich jest to, że jeśli użytkownik nie trafi w ciało innego, jego umysł opuści jego ciało i przez parę minut nie będzie się ruszał. Dodatkowo trafienie w poruszający się cel jest praktycznie nie możliwe, dlatego też technika zazwyczaj jest stosowana po wcześniejszym zatrzymaniu wroga, np. techniką
KageMane no Juts.
Od Jounina
Shinranshin no Jutsu
Ta technika jest zdolnością klanu Yamanaka. Pierwszy raz widzimy ją w wykonaniu ojca Ino - Inochi'ego. Polega ona na "przejęciu" władzy nad ciałem wroga. W tym przypadku osoba wykonująca tą technikę nie "przerzuca" swojemu umysłu do oponenta. Jest w pełni świadoma, a ofiara jest kontrolowana przy pomocy odpowiedniej pieczęci. Taka osoba jest świadoma, ale nie kontroluje swoich ruchów. Jest zdana na wole wykonującego technikę.
Shine Anshin no Jutsu
Technika inna od pozostałych klanowych. Na początku wiążemy pieczęci a potem układamy typową pieczęć w kształcie kwadratu z kciuków i palców wskazujących. Potem namierzamy wroga i mówimy nazwę techniki. Wróg traci wszystkie myśli, staje się "warzywkiem". Technika trwa tak długo, jak wróg znajduje się w naszym "celowniku". Może objąć tylko jednego wroga.
Od Specjal Jounina
Kanji
Technika klanu Yamanaka polegająca na przejęciu kontroli nad wcześniej przygotowaną kukłą
Seshi Inizu
Dzięki temu jutsu możemy przeczesać wspomnienia wroga w poszukiwaniu potrzebnych nam informacji. Wymagane jest tylko złapanie przeciwnika za głowę. W czasie trwania tego jutsu nasz wróg jest nieprzytomny
Od Sannina
Shinten Kungutsu Juin no Jutsu
Technika klanu Yamanaka. Rozwiniecie techniki Kanji polegające na tym że gdy ofiara spojży na kukle to osoba która ją steruje przejmuje kontrole nad ciałem przeciwnika